Monday ,free and easy…

It’s been raining on and off outside. Now, it’s sunny pulak. Ah…the unpredictable weather. It’s damn cold in the office and not much to do. Yup, you read it right. It’s Monday and not much to do! It’s one of the free and easy Monday that comes only once in a blue moon… *grin* Must be my lucky day!

Started my reading on another James Patterson book, The 5th Horseman while listening to my fav songs on my playlist. Feeling a lil’ bit envy eh? There is more…:p .



I’m also enjoying the kuih cempedak I bought during lunch time. I happened to passed-by a stall when my sensitive nose caught the aromatic smell of the kuih cempedak. Arrgh..can’t help it, got to buy some..I lurrvee them so much! Now my minum petang is almost perfect…all I need is a mug of hot Nescafe to go with my cold kuih cempedak. * A slap on the forehead* Aiseyman, no coffee pulak…a mug of Milo will do la! My other colleagues are also doing their own activity. * wink*


In case you’re wondering how my boss react to this? Hehe…he’s not around all the time. He doesn’t know. He can’t see either. He’s in KL… That’s what I like about my job, no boss bossing around, no office politic.

14 comments:

siok nya klu kerja teda boss, ringan sikit bebanan..kerja pun lakas siap sebab mau lakas pulang..wahhhhh siok nya..

adehhh, lama suda inda taste traditional kueh, must try to get one tomorrow

mmmm sadapnya tu kuih cempedak mama mia, tuduuu bangattt hehe..tapi yg paling caught my attention (kunun heheeh) tu vclip Jay Chau bahh..adededehh!! sa minat tul dia ni..heheh

urang ranau ~ hehe..mmg cepat siap keja bah klu teda boss yg meningu spnjg masa..tp misti mo siap on time la, nti balik2 kana call..

greg ~ ya..must get one. one thing psl ni kuih, tebal butul bah tepung dia. nmpk sj bsr sekali dlm 1 biji sj..:(

kobie ~ hehe..ko peminat Jay Chau rupanya..;)

Cempedak "heaty" plus goreng cucur some more, even worse! Don't take too much! I don't like cempedak nor the cucur...but I do not mind the seeds...or the young cempedak masak lemak! Nice!

STP ~ Noted. Thanx for the advice ;)

Bah.. nanti sa kasitau ur boss u makan cmpulut goreng dlam opis ar.. hehe..
nway, thanks for passing by my blog..
eh c mia yg sa kenal ka ni?.. KIK and UPM?..

dodon ~ hehe..jgn begitu bah kwn. sia la bah ni yg ko kanal d KIK & UPM...:)

Patutpun saya limpas di ofis ko Mia, saya tercium tu kuih cempedak...

Tidak bah..mana lah sy tau di mana ko kerja :)

Kami pulak di sini, 'otubo' bau tarap...adoiii...siapalah bawa tarap pi ofis ni..

wah!!!!!!! sia jeles sama ko..monday?? teda keja??? bila lah sia bulih macam tu..

inobongProper~hehe...sadap bah tu kuih pulutan. Nti ari 4 mo pi cari pulutan d tamu..mo buat kuih sendri..baru puas mkn. :)

kadus ~ ni fenomena yg jarang2 berlaku ni...:)

Wah, tapun! Sya pun bulih cari tu kadai jual kuih cempedak kalo tecium bau dia. Tapun! Tapun! Siok nya ko kerja teda bos, bah, ko kalau ada vacancy kasi sound2 ahh... hihihihii... :D

jay chou!!!!!.. siok tu lagu dia kan, bu neng shuo de mi mi,.... hehehehe siokkkkk.. hehehe.. neway, take care mama mia :) have a nice day!!

Choc Mint girl ~ tu bau pulutan dr jauh lg bulih cium suda kan. Bah nti sia sound ko kalu ada kusung kio..

NinieJane ~ memang siok ni lagu..